Fanshop ŠK Slovan
Hlasuj tu
Cena verejnosti – Intebold Awards 2025
🎁 Hlasuj a vyhraj VIP vstupenku na Intebold Festival!
Tvoj hlas bude platný len pri zadaní platného emailu.
Viac hlasov z jedného zariadenia sa započíta ako jeden.
Hlasovanie otvorené do 10.10.2025
Projekty v kategórii
Intebold Awards 2025
Inštitúcie, obchody a inštalácie (Public, shop or show)
Ordinácia pediatra | Rekonštrukcia jedálne ZŠ Tbiliská | Fanshop ŠK Slovan | Sanctuary | Showroom BUNT | Átrium Slovenskej Sporiteľne | POSH BEAUTY | SPP Zákaznícke Centrum
- Bývanie (Living)
- Pracovisko (Workplaces)
- Hotely a reštaurácie (Hospitality)
- Inštitúcie, obchody a inštalácie (Public, shop or show)
- Študentský projekt (Student projects)
Autorský popis
Zadaním investora bolo navrhnúť moderný kamenný obchod s merchom športového klubu ŠK Slovan Bratislava.
Cieľom bolo vytvoriť nielen miesto nákupu reklamných predmetov, ale tiež miesto posilnenia komunity, oslavy klubu a jeho identity.
Súčasný a zároveň prívetivý dizajn má pripomínať prvky futbalového ihriska, čiar na podlahe, futbalovej bránky v mieste pokladne. Akcentom je replika pripomínajúca šatňu A-teamu.
Nový Fanshop sa nachádza na námestí pred štadiónom s vchodom pri hlavných schodoch pre sektor C. Návštevníkov víta vo vstupnej predsieni kópia futbalovej trofeje.
Následne sa pri prechode do hlavného odbytového priestoru otvára priestor s prvkami futbalového ihriska.
Na podlahe sú vytiahnuté „lajny“, zvýraznená je „šestnástka“ a bránkovisko.
Kasa je vytvorená v prevedení pripomínajúcom futbalovú bránku, ktorá je pomysleným cieľom nielen vo futbalovom zápase, ale aj pri návšteve fanshopu. Poukazuje na to aj slovná hračka na prednej strane kasy: „Let´s p(l)ay“.
V priestore sú okrem predajných stojanov rozmiestnené aj figuríny v akčných pózach, sponzori a najmä logo klubu.
Za „hracou čiarou“ sa nachádza kópia šatne A-teamu, kde sú rozmiestnené a odprezentované aktuálne dresy klubu. Nad šatňou sa vyníma levitujúce logo klubu.
V interiéri prevládajú achromatické prirodzené farby použitých materiálov: betón, liata podlaha, priznané technológie, otvorený a priznaný strop s trapézovým plechom.
Dizajn je doplnený o kovové pletivo na stenách a zavesené rampové svietidlá. Predajné stojany sú v obdobnom kovovom prevedení.
Výzvou bolo vytvoriť priestor, ktorý by na jednej strane reprezentoval identitu najúspešnejšieho futbalového klubu na Slovensku, odrážal jeho dominanciu a výraznú históriu a zároveň pôsobil prívetivo na návštevníka.
Z toho dôvodu bol zvolený prvok futbalového ihriska, ktoré spája DNA klubu a zároveň je odkazom na chvíle, kedy takmer každý futbalový fanúšik a návštevník fanshopu v detstve behal na ihrisku za loptou a sníval svoj futbalový sen.
Author Description
Project Description
The assignment from the investor was to design a modern retail store for ŠK Slovan Bratislava, Slovakia’s most successful football club. The goal was not only to create a commercial space for merchandising but also to establish a symbolic and emotional hub for fans—a place that celebrates the club’s legacy, strengthens its community and reflects its strong identity.
The design is contemporary, accessible, and rooted in the visual language of football. The space references elements of a football pitch through floor lines, a marked penalty box, and a cashier counter inspired by a goal post. One of the focal points is a replica of the A-team locker room—an immersive space for showcasing current team kits, highlighted by a levitating club logo above.
Strategically located at the plaza in front of the stadium, the fanshop is directly accessible via the main staircase to Sector C. Visitors are welcomed by a replica of the football trophy in the foyer, setting the tone for an experience that’s both retail and ritual. As one moves further, the interior opens up into the main sales area where the pitch-inspired flooring—with its lines, penalty area, and goal box—guides the movement and adds playful spatial context. The cashier counter, stylized as a football goal, serves as a conceptual destination, reinforced by a wordplay on its front panel: “Let’s p(l)ay”.
The interior layout includes custom product stands, dynamic mannequins in action poses, sponsor visuals, and a dominant presence of the club’s iconic branding. Beyond the “playing field,” the replica of the locker room acts as a storytelling element, reinforcing the bond between fans and players.
Materiality plays a key role in the spatial identity. The palette is dominated by achromatic, raw finishes such as exposed concrete, poured floors, visible technical infrastructure, and an open ceiling with trapezoidal steel sheeting. These industrial elements are softened with suspended lighting, metal mesh panels, and robust, functional display.
Design Philosophy
The challenge was to capture the duality of ŠK Slovan Bratislava: a dominant football institution with a storied past and a welcoming attitude towards the visitors. The football field metaphor became a central design narrative merging the emotional nostalgia of youth, when fans dreamt of greatness while kicking a ball around, with the present-day pride of supporting a club of national significance.
This fanshop is not just a place to shop—it is a space that connects and makes one to belong to.