Autorský popis
Diplomová práca sa zameriava na interiér Slovenského centra dizajnu ako súčasť nového kultúrno-spoločenského centra v objekte bývalých Hurbanových kasární v Bratislave. Návrh rieši dispozíciu troch nadzemných podlaží tak, aby všetky funkcie Slovenského centra dizajnu boli zastrešené v jednej budove. Súčasťou sú priestory galérie a múzea, knižnica dizajnu, kaviareň, výskumno-vývojové oddelenie, multifunkčná miestnosť, kinosála a administratívne priestory. Zároveň sa dbá na logické prepojenie týchto priestorov, aby pohyb po centre dizajnu bol systematický, intuitívny a bezbariérový.
Kasárne sa princípom adaptívneho znovu využitia menia na kultúrne centrum tak, aby sa zachoval pôvodný charakter objektu, no zároveň sa s rešpektom upravujú na nový účel. Cieľom bolo vytvoriť harmonické prepojenie pôvodnej architektúry s novou funkciou.
Architektúra slúžila vojenským účelom od druhej polovice 19. storočia. Z pôvodných architektonických prvkov sa zachovávajú tri trakty, ktoré delia budovu, klenbový strop, členenie a rytmus okien a pôvodná terazzo podlaha. Utilitárny vojenský charakter priestorov je podporený zámerne strohou a chladnou farebnosťou. Tým je umožnené exponátom prezentujúcim všetky odvetvia dizajnu vyniknúť svojou farebnosťou a rôznorodou materialitou. Vystavené predmety v kontraste s vojenským priestorom tak upútavajú pozornosť návštevníkov.
Farebná škála je odvodená z uniforiem rakúsko-uhorských vojakov ako nepriamy odkaz na minulosť. Každá farba naviguje po priestore – žltá označuje šatne a stretávacie body, tyrkysová galerijné a múzejné priestory s príslušnými vertikálnymi komunikáciami, tmavomodrá knižnicu s príslušnými komunikáciami, bledomodrá administratívne priestory a červená kaviareň. Súčasťou systému je aj terazzo podlaha, ktorá sa nachádza v častiach komunikácií, a keramický obklad označujúci sociálne zariadenia.
Vizualizované boli vybrané časti centra dizajnu, ako hlavná recepcia, komunikácie v budove, kaviareň a knižnica s materiálovou knižnicou.